Kaspersky Antivirus Protection

 
kenapa antivirus diperlukan?
kalau takda okay apa?
siapa yg mencipta virus lak?
persoalan2 yg selalu aku dengar drpd segelintir orang mengenai topik nie...
tapi aku nak share satu drpd kebanyakan antivirus yg da kat pasaran...
tajuk dia mengenai title yang kat tuu...



macamnie la, aku terang kat korang..
apa yg aku faham dengan menggunakan ayat aku sendiri..
kenapa antivirus diperlukan?
- dengan pembelajaran aku dalam subjek IT nie,
menerangkan untuk melindungi data dalam microprocessor dan juga hardware...
kawalan ketat daripada hacker2 untuk mencuri maklumat dan menceroboh masuk...
antivirus hanya boleh digunakan selama setahun sahaja...
kenapa hal demikian berlaku? kenapa tak boleh lebih daripada setahun?
ini kerana virus yang dicipta yang berubah pada setiap masa,
bentuk dan cara untuk menyelinap masuk juga berbeza,
antivirus hanya boleh mengesan virus yg sebelumnya tetapi yg baharu tidak dapat mengesan,
tetapi jangan risau, virus yg baharu dicipta mungkin dlm keadaan separa lengkap dlm erti
versi trial...



kalau takda okay apa?
- ini jawapan respon drpd sesiapa yg tidak mahu menjaga komputer dengan sebaiknya,
sebab apabila sesebuah komputer tidak mempuunyai perisian pelindungan,
secara tidak langsung ia akan menerima kesemuanya data yg diterima,
tanpa tapisan tak kira yang baik atau tidak...
masalah data yg berada dalam hard drive mungkin akan hidden atau tidak boleh dibuka..
daya ketahanan hard drive bergantung virus itu sendiri..
kesannya, komputer menjadi slow apabila beroperasi..
fail yg dibuka menjadi berat.. system breakdown selalu restarting sendiri...
banyak lagi kesannya, malas aku nak terang..



siapa yg mencipta virus?
- itu dah mestinya hacker itu sendiri dan yg mencipta antivirus pon hacker..
jangan terkejut pula, biasa la nak business mmg cmnie.. nak kaya kena la pandai..
tapi hacker yg mencipta tu white hacker la bukan black hacker...



okay, summary aku bg ckit....
share2 je... skrg bru msuk topik nie..
antivirus nie aku guna banyak tahun dah...
bg aku kira okay la walaupon berat ckit tapi protection dia bagus...
memang detect virus cepat gak r..


3 Types of Kaspersky:
(i) Antivirus Kaspersky
(ii) Security Online Kaspersky
(iii) Mobile Security Kaspersky

Icon:
 
Box Package:

Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji…

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Texts

Powered by Blogger.

Popular Posts

Followers

About Me

My Photo
xAno5
Stalker my Blogger
View my complete profile

Blogger Tricks

Recent Posts

Widget by:Software Don

Copyright © 2012 BreakCode SentralTemplate by : Urangkurai Free Couons Powered by Blogger.Please upgrade to a Modern Browser.