Hujan

kalau d pikir blik la, kbykn org msti merungut psal nie...  "Eh, apasal la kau turun skrg nie... aku dh la da program.. knapa xtrun semalam ka esok pon leh? dh time aku free, xdk kja nk wat"... trmasuk aku skli... bila ujan, time la pling sesuai nk menikmati mimpi yg indah dgn kesejukn yg sepoi2.. tu yg mmbuat aku sush nk tinggl tmpt tido... slain tu, ujan byk jugk faktor yg xdk d elakkn dgn perkara2 yg aku nak:

(i) klu nk kluar mna2 nk kna pkai bju ujan la xpon pyung, mlz sgt naik kereta...
(ii)nk bwak moto, mmg saat pling aku risau sgt.. sbb jln kn bsah mstila licin sdikit drpd biasa samaada "Hydroplaning" dgn mksud tayar tu xcecah tanah tp kna air ja... tu yg wat Action yg trsgka nk wat...
(iii)kna ari tu, da planning baik punya... dh kna cancel... keciwa tol la ati nie...
(iv)mak bapak aku pulk dok umh goyang kaki ja, xleh nk moteng time ujan... cm org kya... haha
(v)kdg2 time cuti ujg thun, kna prepare siap2 smua perkakas umh sbb mgkin berlakunya bnjir.. dh sehari semalam trun xkn air ujn da secawan ja.... 

Hujan gk da byk sbb, slh satunya terciptanya lagu... dan jugk nma group pnyanyi...

Hujan

Artist: Sudirman
Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi...

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi...

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Texts

Powered by Blogger.

Popular Posts

Followers

About Me

My Photo
xAno5
Stalker my Blogger
View my complete profile

Blogger Tricks

Recent Posts

Widget by:Software Don

Copyright © 2012 BreakCode SentralTemplate by : Urangkurai Free Couons Powered by Blogger.Please upgrade to a Modern Browser.